Nostalgia Tempus Fugit

Nostalgia Tempus Fugit vierde in 2016 het eerste lustrum. Niemand had zes jaar geleden jaar geleden kunnen denken dat Nostalgia Tempus Fugit, onder de vleugels  Stichting Sarastro, een groot succes zou worden in de drie noordelijke regio’s. Tempus Fugit betekent vrij vertaald: de tijd vliegt. In het jaar 2011 zat een groep vrienden aan tafel met de gedachte om een nieuw koor te starten om het oude Hollandse levenslied weer tot leven te wekken. Alle zangers en zangeressen hadden reeds jarenlange ervaring in koor en operettewereld. Uiteindelijk ontstond het plan een programma samen te stellen met liederen uit 1920 tot 1970.

Weetje nog wel die avond in de regen van Jack Bulterman of wat te denken van De schuld van het Kapitaal van Leen Jongewaard allemaal oude klassiekers.

Met 13 mensen, plus een afgestudeerde pianiste van het conservatorium, begonnen ze aan hun grote uitdaging. De formule die werd gekozen was op basis van Low Cost, 5 repetitie’s/ 5 concerten. Het bleef echter niet bij 5 concerten. Tempus Fugit groeide uit tot een begrip in Noord Nederland op het gebied van nostalgische meezingliederen.

Nostalgia Tempus Fugit
16 december in Bourtange. Prachtig optreden.

Volkszangers (m/v) gezocht

Tempus Fugit brengt het publiek in aanraking met veelal ‘vergeten’ populaire Nederlandse liederen waar onze cultuur zo verrijkt mee is en die lange tijd afgesloten van de buitenwereld in kelders en archieven lagen opgesloten. Basis voor Tempus Fugit vormen de gezamenlijke nostalgische potpourries, aangevuld met solo’s, dan wel duetten, dan wel groepsliederen. Tempus Fugit werkt op basis van een jaarlijkse projectformule onder de vleugels van Stichting Sarastro en heeft een eigen ‘database’ in ontwikkeling met partituren, liederen en teksten.  Vanaf de start is gekozen voor een kwalitatieve muzikale begeleiding met volkse amateurzangers. Zangers (m/v) met hun eigen toon, taal, timbre en toneel, die een hechte groep willen vormen. Met hun hart bij het Nederlandse lied.

Tempus Fugit geeft concerten in theaterkleding vooral in de regionale verzorgings- en bejaardentehuizen in het Noorden en soms op lokale markten, bijvoorbeeld Kerstmarkt Bourtange. Theaterkleding wordt ter beschikking gesteld. Repetities van vinden plaats in De Stoperette te Stadskanaal. Zowel de repetities, als de concerten worden in overleg met de leden Tempus Fugit vastgesteld op basis van beschikbaarheid. Concerten kunnen 2x 45 minuten duren en zijn mede afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever.                                 Aan deelname aan Tempus Fugit zijn kosten verbonden.

Eenmaal per jaar doet Tempus Fugit mee aan een theaterproductie geproduceerd door Stichting Sarastro. Voor 2018 staat deze theaterproductie gepland in de maand december in Theater Geert Teis te Stadskanaal.

Belangstelling en / of vragen? Via het contactformulier hier.

Op tournee door Noord Nederland
Bourtange